AARRR Pirate Metrics -jak dzia艂a ten skuteczny framework?

Grafika rastrowa
Cost-Per-Tap (CPT) Co to jest i jak dzia艂a?
3 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Marketing w zarz膮dzaniu przedsi臋biorstwem (zarz膮dzanie marketingowe)
3 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
AARRR Pirate Metrics

AARRR Pirate Metrics i growth marketing

Swojego czasu modne by艂o pos艂ugiwanie si臋 kre艣leniami growth marketing i growth hacker.

Jednym z lepszych framework贸w jest AARRR pirate metrics.

W tym wpisie poka偶臋 jak dzia艂a niestandardowy lejek marketingowy i uchyl臋 r膮bka tajemnicy dlaczego firmy z kt贸rymi wsp贸艂pracujemy osi膮gaj膮 z nami lepsze rezultaty ni偶 z poprzednimi agencjami.

Wi臋c dzisiaj b臋dzie o tym czym jest marketing oparty na AARRR.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zacznijmy od jednej z najwa偶niejszych rzeczy, czyli konwersji w marketingu.

Co to jest konwersja?

W marketingu konwersja ma miejsce wtedy, gdy klient reaguje na tre艣ci marketingowe i zachowuje si臋 w spos贸b zamierzony przez marketera.

Innymi s艂owy, wszystkie dzia艂ania maj膮ce na celu marketing s膮 dzia艂aniami powoduj膮cymi konwersj臋. Na przyk艂ad mog膮 to by膰 akcje, takie jak pobieranie lead magnet, przegl膮danie strony docelowej, obserwowanie kontafirmy w mediach spo艂eczno艣ciowych, rejestracja jako cz艂onek na stronie internetowej, kupowanie produkt贸w i tak dalej.

Niestety, wi臋kszo艣膰 marketer贸w nadal uwa偶a konwersj臋 jako zakup produktu za jedyny s艂uszny cel.

Oczywi艣cie najlepiej by艂oby, gdyby艣my mogli zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik konwersji tylko poprzez marketing w kr贸tkiej perspektywie. Czyli kupujemy reklam臋 i od razu sprzedajemy. Klient nie musi nas pozna膰, nie musi zaufa膰 marce, nie musi tego przemy艣le膰.

Jednak poprawa konwersji zakupowej w kr贸tkim czasie nie jest 艂atwa i tak to nie dzia艂a. Dlatego istnieje co艣 takiego jak lejek marketingowy.

lejek sprzedazowy po angielsku

Co to jest lejek marketingowy?

Lejek to proces rozpoznawania i zakupu produktu przez konsument贸w. Nazwa zosta艂a stworzona, poniewa偶 zmniejsza si臋 liczba os贸b, kt贸ra przechodzi w kierunku p贸藕niejszego etapu. Od pierwszego styku z nasz膮 mark膮, czyli od „szerokiego wej艣cia”, schodzi w d贸艂 i ca艂o艣膰 si臋 zaw臋偶a, co przypomina w膮ski lejek.

Model lejka r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od bran偶y, firmy i celu marketingowego. W ka偶dej sytuacji istniej膮 r贸偶ne 艣cie偶ki, od stosunkowo prostych produkt贸w o niskim zaanga偶owaniu po produkty o wysokim zaanga偶owaniu, kt贸re wymagaj膮 du偶o czasu i skomplikowanych krok贸w do momentu zakupu.

Auta nie kupujesz od razu, dezodorant raczej tak.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jednak cel zaprojektowania lejka pozostaje ten sam. Celem jest poprawa wsp贸艂czynnika konwersji na ka偶dym etapie lejka marketingowego i ostatecznie zwi臋kszenie wsp贸艂czynnika konwersji na ko艅cowym etapie, wsp贸艂czynnik konwersji zakupu.

Innymi s艂owy, ostatecznym celem jest ulepszenie lejka na ka偶dym etapie i stworzenie wi臋kszego odsetka konwersji.

Je艣li to zrobisz dobrze to osi膮gniesz znacznie wi臋cej.

aarrr pirate metrics konwersje konwersja cro lejek marketingowy

Co to jest AARRR?

Poniewa偶 koncepcja lejka marketingowego w biznesie jest bardzo wa偶na, aktywnie powiniene艣 prowadzi膰 testy A/B z tym zwi膮zane.

Z po艣r贸d r贸偶nych teorii budowania lejk贸w przyjrzyjmy si臋 dzisiaj w艂膮艣nie lejkowi AARRR.

Wska藕nik AARRR to ramy analityczne opracowane przez Dave’a McClure’a, za艂o偶yciela ameryka艅skiego Startup Accelerator 500 STARTUPS.

Kr贸tki wywiad z nim:

Jest to przydatny model do identyfikacji obecnego stanu us艂ug i opracowywania strategii skupiania si臋 na s艂abych etapach. Jest to wi臋c szczeg贸lnie przydatne dla startup贸w, kt贸re nie maj膮 wystarczaj膮cej si艂y roboczej i czasu.

Etapy AARRR

Nabycie-akwizycje (Acquisition) 鈫 Aktywacja (Activation) 鈫 Utrzymanie (Retention)鈫 Przychody (Reveneue) 鈫 Odes艂anie- polecanie (Refferal)

AARRR lejek marketingowy pirate metrics lejek sprzeda偶owy

Nabycie-akwizycje (Acquisition). Jak przyci膮gasz nowych klient贸w?

W jaki spos贸b nowi klienci uzyskuj膮 dost臋p do Twoich produkt贸w/us艂ug po raz pierwszy?

Istnieje wiele kana艂贸w, takich jak reklama online / offline, reklama, virale, e-mail, media spo艂eczno艣ciowe i tak dalej.

Mierniki: CPA, CAC, liczba nowych odwiedzaj膮cych i analiza 艣cie偶ki/kana艂贸w nap艂ywu nowych odwiedzaj膮cych.

Aktywacja (Activation)

W jaki spos贸b klienci po raz pierwszy korzystaj膮 z naszych produkt贸w/us艂ug?

Czy pierwsze do艣wiadczenie klienta w korzystaniu z produktu/us艂ugi jest pozytywne?

Ka偶da firma ma inne standardy definiowania 鈥瀉ktywnych鈥 (np. aktywne korzystanie z us艂ug, cz臋ste przegl膮danie szczeg贸艂owych stron produkt贸w, czytanie tre艣ci na blogu, ogl膮danie wideo, czy s艂uchanie podcast贸w itp.)

Wska藕niki: ruch w witrynie, czas sp臋dzony w sieci, wska藕nik rejestracji, wska藕nik uczestnictwa w wydarzeniu (liczba ods艂on strony wydarzenia) itp.

Utrzymanie (Retention)

Jaki jest wsp贸艂czynnik powtarzaj膮cych si臋 zakup贸w?

W jakiej cz臋艣ci klienci znajduj膮 warto艣膰 i decyduj膮 si臋 na ponowne zakupy?

Dane: wsp贸艂czynnik odrzuce艅, strony odrzuce艅

Przychody (Reveneue)

Czy klienci p艂ac膮 od razu za nasze produkty/us艂ugi, rozbijaj膮 na raty,a mo偶e bardzo cz臋sto porzucaj膮 koszyki?

W jakich okoliczno艣ciach klienci znacz膮co przyczyniaj膮 si臋 do sprzeda偶y?

Mierniki: wsp贸艂czynnik konwersji zakupu, sprzeda偶, cena jednostkowa na zam贸wienie

Odes艂anie- polecanie (Refferal)

Czy u偶ytkownicy dobrowolnie dziel膮 si臋 swoimi opiniami ze znajomymi, albo na social mediach?

Wska藕niki: liczba udost臋pnie艅, liczba komentarzy

Wnioski

Je艣li strategia marketingowa zostanie ustalona na podstawie czynnik贸w i wska藕nik贸w krok po kroku, mo偶liwe jest ustalenie bardziej skutecznej drogi konwersji u偶ytkownik贸w.

Nale偶y jednak pami臋ta膰 o jednej rzeczy.

Kiedy my艣limy o 鈥瀖arketingu鈥, zwykle koncentrujemy si臋 na podnoszeniu 艣wiadomo艣ci i pozyskiwaniu klient贸w. Jak m贸wi model AARRR, nacisk k艂adziony jest na najwy偶szy poziom lejka.

Jednak marketing wzrostu skupia si臋 na ka偶dym etapie lejka. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 biznes mo偶e si臋 rozwija膰, gdy klienci aktywnie zaanga偶uj膮 si臋 w nasze produkty/us艂ugi i ostatecznie wygeneruj膮 sprzeda偶.

Dlatego je艣li jeste艣 marketerem, kt贸ry chce generowa膰 sprzeda偶, aby rozwija膰 firm臋, musisz poprawia膰 og贸ln膮 艣cie偶k臋 marketingow膮.

Tak jak na tym przyk艂adzie:

aarrr pirate metrics konwersje konwersja cro lejek marketingowy

Aby zwi臋kszy膰 og贸lny poziom sprzeda偶y jaki oferuje nam lejek marketingowy, musisz by膰 na bie偶膮co z szybko zmieniaj膮c膮 si臋 technologi膮 tj, musisz korzysta膰 m.in. z automatycznej segmentacji klient贸w, spersonalizowanych kampanii i automatycznych raport贸w. Dzi臋ki czemu sp臋dzisz mniej czasu na powtarzalnej pracy i bardziej skupisz si臋 na opracowywaniu strategii marketingowych.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. AARRR Pirate Metrics -jak dzia艂a ten skuteczny framework?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)