Marketing wirusowy

Dzisiaj pokażę wam, jak jeden przedsiębiorca wykorzystał marketing wirusowy do wygenerowania kilku tysięcy unikalnych gości na zupełnie nowej stronie internetowej.

Dowiesz się dlaczego właśnie marketing wirusowy, to wspaniałe narzędzie aby napędzić ruch, sprzedaż i sukces w Twojej firmie.

Gotów aby marketing wirusowy odkrył przed Tobą swoje tajemnice? Zaczynajmy...

MARKETING WIRUSOWY, ciąg dalszy...



Zrobił to w jeden dzień...

W jeden dzień.

I osiągnął to pomimo posiadania:

Nie miał znajomości.

Nie miał followersów na fb i intagram.

Zero budżetu marketingowego.

W tym przypadku przeprowadzę Cię przez dokładnie ten sam proces, którego użyliśmy wspólnie, krok po kroku.

Czym jest marketing wirusowy?



Nie ma jednej definicji marketingu wirusowego, z którą wszyscy się zgadzają.

Ale tutaj jest jedna, który moim zdaniem pasuje najlepiej:

"Marketing wirusowy to podejście mające na celu nakłonienie innych do udostępnienia Twojego produktu".

Innymi słowy, tradycyjny marketing polega na wysyłaniu wiadomości marketingowych do grupy (np. W reklamach telewizyjnych).

Ale marketing wirusowy to miejsce, w którym zachęcasz do rozpowszechniania swojego produktu lub usługi za pomocą słów kluczowych i akcji które podejmiesz.

W teorii fajnie to brzmi. Ale w prawdziwym świecie większość produktów nie ma realnej szansy na przejście do kategorii-marketing wirusowy.

A jeśli jesteś w tym miejscu, musisz zamiast tego stworzyć kawałek treści wirusowych.

W jaki sposób?

Czytaj dalej.

W jaki sposób Technika Marketing Wirusowy 2.0 generuje Połączenia, Ruch i Akcje Społeczne



Pozwól, że Ci to przedstawię:

Technika Marketing Wirusowy 2.0 polega na publikowaniu treści w oparciu o sprawdzoną strukturę.

Innymi słowy:

Znajdź stare treści, stary content który się dobrze sprzedał i był popularny... i zaatakuj z czymś jeszcze lepszym.

(Nie ma znaczenia, czy chcesz stworzyć wirusowe wideo, blog lub podcast. Zasady są takie same)

Ale wyprzedzam siebie 🙂

Oto przegląd procesu 3-etapowego:

1. Znajdź treści, które dobrze się sprawdzają w Twojej branży

2. Zidentyfikuj luki w tej treści ... i stwórz coś, co wypełni te luki (dzisiejszy post ma DUŻO szczegółów, jak to zrobić)

3. Promuj swoją zawartość jak obłąkany

Najlepsza część?

Działa to nawet jeśli jesteś w superkonkurencyjnej branży.

Zapytaj Maćka, o którym właśnie mowa w tym artykule ...

Jak Maciek wygenerował kilku tysięcy odwiedzających (w jeden dzień)- marketing wirusowy, przykład



Maciek jest założycielem firmy produkującej meble.

Ważne:

Branża meblowa jest szalenie konkurencyjna, zdominowana przez gigantów i firmy działające w marketingu internetowym od wielu lat.

Dodatkowo, Maciek niedawno opuścił swoją pracę etatową, żeby otworzyć firmę meblową. Do tej pory wykonywał tylko małe zlecenie, pracując po godzinach i sprzedając na allegro.

Ponieważ znamy się od lat i Maciek wiedział, że jest doskonały w tym co robię, usiedliśmy razem i przejrzeliśmy to co było możliwe do osiągnięcia.

Po analizie doszliśmy do wniosku że jego konkurenci posiadając dominujące pozycje na rynku, odpuścili content marketingu i SEO.

W słowach Maćka:

Mimo że moi konkurenci posiadali ogromne bazy użytkowników, nie promowali swoich witryn za pomocą SEO lub treści, czy marketingu wirusowego. Dostrzegłem mozliwości , aby szybko zdobyć część udziałów w rynku.


Wtedy zdecydował się wypróbować Technika Marketing Wirusowy 2.0

Oto co się stało ...

Zanim ujawnię proces krok po kroku, jaki zastosował Maciek, chcę powiedzieć Ci raz jeszcze jakie odniósł wyniki.

Ze względu na to, że jest to wirusowe działanie, czyli marketing wirusowy, zawartość została udostępniona ponad 120 000 razy w mediach społecznościowych.

Ta treść przyniosła także 6000 odwiedzających w jeden dzień (więcej o tym później)

Do tej pory minęło 5 miesięcy a treść Maćka cały czas przynosi jemu wielu odwiedzających witrynę.

Jest to jedna z często pomijanych zasad marketingu wirusowego:

Ogromne skoki natężenia ruchu zazwyczaj nie kończą się z dnia na dzień.

Oto kilka przykładów:

Strony znanych marek stworzyły wirusowe filmy, które wygenerowały miliony wyświetleń.

Dzięki temu, że ich filmy stały się wirusowe, świadomość marki i sprzedaż wystrzeliły jak rakieta ...

... i nigdy nie wróciły do pierwszego.

I to była podobna historia z kampanią Maćka.

Przed masowym wzrostem natężenia ruchu na stronie internetowej Maćka wynosiły średnio wynosił około 50 osób dziennie.

Teraz średnio ponad 7000 wizyt dziennie .

Konkluzja: Pojedyncza wirusowa kampania marketingowa może w dużym stopniu wpłynąć na długoterminowy ruch w Twojej witrynie.

JEŚLI dysponujesz systemem, który przekształci ten ruch w ruch w kupujących to właśnie zapewniłeś swojej firmie sukces.

Pewnie zastanawiasz się:

"OK, więc jak mam to zrobić?"

SEO ...

Ponieważ treść Maćka generowała wiele ruchu, wygenerowała automatycznie do niej linki zwrotne.

Jak można się domyślić, były to kontekstowe backlinki klasy A.

Te linki kontekstowe podniosły wartość całej witryny.

... co zwiększyło rankingi dla każdej strony w jego domenie!

Teraz, gdy zobaczyłeś niesamowite wyniki Maćka, czas przejść przez trzyetapowy proces, w którym rozpowszechniał informacje o swojej nowej firmie.

Krok 1: Znajdź treść z historią sukcesu

Sekret publikowania treści, które ludzie chcą udostępniać, to:

Oprzyj swoje treści na czymś, co już działa.

To może brzmieć intuicyjnie. Ale widzę, że wiele osób publikuje treści, które MYŚLĄ, że są świetne.

Niestety...

... ale częściej niż nie, treść, która nie jest oparta na sprawdzonej strukturze, nie działa dobrze i pozostaje kolejnym z tysięcy nieodwiedzonych artykułów.

Na szczęście Maciek przeczytał już o Technologii Marketing Wirusowy 2.0 przed uruchomieniem dalszych prac nad stroną.

Maciek przeczytał kilka wpisów ze swojej branży, które miały wysokie pozycje w google i wiele udostępnień w mediach społecznościowych.

Wiedział, że osoby które je czytały to byli ludzie z branży i potencjalni klienci.

"Jeśli ta lista artykułów ma ludzi, którzy będą podekscytowani, jeśli zrobię coś lepszego?"

I dokładnie to zrobił ...

Mój 3-etapowy przepływ pracy dla znalezienia sprawdzonych pomysłów na zawartość wirusów za każdym razem



Być może myślisz: "Jak mogę znaleźć treści, które są już dobrze zrobione w mojej niszy?"

Oto dokładnie 3-etapowy przepływ pracy, którego używam. I działa jak urok.

1. Najpierw kieruję się do BuzzSumo i wpisuję BARDZO szerokie słowo kluczowe. Ewentualnie używam ahrefs, lub śledzę fanpage na facebook w których artykuły mają wiele polubień.

Załóżmy, że masz bloga fitness. Chciałbyś użyć ogólnego słowa kluczowego, takiego jak "utrata wagi", "spalanie tłuszczu" lub "odchudzanie".

Następnie szukam treści, które zawierają dużo akcji społecznościowych właśnie dla tych tematów.

Dodaję je do mojej listy.

2. Następnie znajduję słowa i wyrażenia w wynikach, które ludzie mogą wykorzystać w wyszukiwarce Google.

Oto przykładowe potencjalne słowa kluczowe na liście. Tutaj możesz użyć GKP google keyword planner lub innych już płatnych programów.

3. Na koniec wpisuję kilka adresów URL stron startowych mojego konkurenta do programu analitycznego.

Krok 2: Popraw zawartość, którą znajdziesz

To jest ważne:

Ideą Techniki Marketing Wirusowy 2.0 jest wprowadzenie strategicznych ulepszeń do treści znalezionych w kroku 1.

To samo podejście, które pionierzy, tacy jak Henry Ford budowali swoje imperia:

Weź coś dobrego ... i spraw, by było lepsze.

Ale pytanie brzmi:

W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTUJESZ dobre treści

Oto 6 technik, których użył Maciek, aby radykalnie poprawić znalezioną zawartość:

1. Przełożył treść do pełnego posta na blogu z wprowadzeniem, treścią i wnioskiem

Chris uzupełnił swoją zawartość mocnym wstępem i wnioskiem, który sprawił, że jego post na blogu bardziej przypominał blog niż chaotyczny miszmasz.

Także podstawy poprawnej stylistyki i tego czego uczyliśmy się na j.polskim są tutaj wskazane.

Oto, co musisz zrobić dalej:

2. Przedstaw różne rodzaje i typy tego o czym piszesz

Może tak jak w przypadku aut różne wyposażenie, bądź jeśli oferujesz kursy wyjaśnij poziomy zaawansowania.

3. Wskaż, która opcja jest najlepsza dla danej osoby.

Powiem wam mały sekret o budowaniu linków:

Faktem jest, że ludzie lubią dzielić się niesamowicie przydatnymi rzeczami .

Wierzcie lub nie, ale tworzenie czegoś bardzo użytecznego nie jest takie trudne.

Wystarczy podać swoje treści, w przypadku których większość ludzi jest zbyt leniwy, aby dodać.

4. Napisz krótki opis gdzie i jakich inforamacji powinni szukać czytelnicy, aby pogłębić temat.

Oczywiście, wszystkie te treści pomagają w SEO na stronie.

5. Zadbaj o ciekawą grafikę

Opis tekstowy jest ładny, ale nic nie przebije widoku obrazów w akcji.

6. Zasugeruj kolejne kroki

W tym momencie prawdopodobnie zastanawiasz się:

Jak długo trwały wszystkie te ulepszenia?

Właściwie zajmuje to raptem kilka godzin.

Na przykład:

1 godzina na przeszukanie internetu w poszukiwaniu dodatkowych zasobów
1 godzinę, aby zebrać lub stworzyć grafiki, albo wykonać zdjęcia swojego produktu
1,5 godziny, aby zebrać informację
2 godziny na napisanie posta i złożenie go razem

W tym momencie Maciek miał na swojej stronie epicki kawałek treści.

Ale co dokładnie sprawiło, że stał się przykładem tego czym jest marketing wirusowy?

Cóż, tutaj wkracza krok 3 tego procesu.

Krok 3: Promuj swoją zawartość

Pisałem o tym wcześniej :

Jeśli chcesz, aby Twoje treści osiągały wyniki, nie możesz polegać na metodzie "Publikuj i módl się".

Faktem jest, że codziennie publikowane są 2 miliony blogów .

Nikt nie zobaczy Twoich treści, dopóki nie wypromujesz go.

Dlatego eksperci w dziedzinie marketingu wirusowego podkreślają znaczenie promocji .

Więc…

Jak Maciek promował swoją zawartość?

Cieszę się, że zapytałeś ...

Najpierw przesłał swój post do miejsca, w którym jego docelowa publiczność się gromadzi

Projektanci wnętrz stanowią ogromną część grupy docelowej Maćka.

I gdzie oni spędzają czas?

Na grupach na facebooku i blogach. Postanowił więc udostępnić swoje treści. W dodatku jako osoba produkująca meble jest odbierany przyjaźnie ponieważ ni ejest konkurencją dla projektantów wnętrz, ale przeciwnie. Ułatwia im pracę.

No i co z ruchem na stronie?

Te kilka postów przyciągnęło kilkaset odwiedzających na stronę!

Więc…

Jaki jest cel całego ruchu, jeśli nikt niczego nie kupuje ... ani nawet nie czyta tego artykułu do końca?

Ponieważ dobry fragment tych osób będzie udostępniał Twoje treści na Twitterze, Facebooku i LinkedIn i dalej.

I to rozprzestrzenia słowo o Tobie i Twojej firmie.

(A jeśli piszą na blogu, mogą również linkować do Twojego artykułu)

Możesz zamówić konsultacje dzwoniąc pod numer +48 790-768-482 , lub pisząc e-mail rafal@premiumdigital.pl